Gå till huvudinnehåll

Sök

Taltidningshjälpen

Ett par läser taltidningen vid frukostbordet.

MTM:s supporttjänst Taltidningshjälpen ger stöd till prenumeranter. De är även tidningens kontakt vid prenumerationsärenden kopplade till taltidningen.

Support och stöd

Taltidningshjälpen ger support kring följande ärenden:

  • Internetproblem – kontrollerar uppkoppling mot taltidningsservern
  • Tidningsproblem – ger besked om taltidningen finns tillgänglig
  • Handhavandeproblem – frågor om hur utrustningen och systemet fungerar
  • Hårdvaruproblem – hjälper till med felsökning på spelare och router
  • Förbättringsförslag – exempelvis uttalsförbättringar till talsyntesen och funktioner i spelaren
  • Prenumerationsärenden – som gäller byte mellan taltidningens olika alternativ: korttidning, fullängdstidning, profiltidning och editioner.

Taltidningshjälpen hanterar inte allmänna prenumerationsfrågor exempelvis fakturor, period eller kostnader.
Dessa frågor hänvisas till er egen kundtjänst.

Prenumerationshantering – taltidningen

Behov och mottagarutrustning

Vid prenumerationens start får prenumeranten en introduktion till taltidningen. Vid behov får prenumeranten låna mottagarutrustning. Då ser ta Taltidningshjälpen till att en erfaren instruktör åker hem till prenumeranten för kostnadsfri installation och utbildning. Prenumeranten kan ringa Taltidningshjälpen för stöd under hela taltidningsprenumerationen.

Mottagarutrustning för taltidningen

Kontakta Taltidningshjälpen

Telefon: 020-311 211
Epost: taltidningshjalpen@polarprint.se

Taltidningshjälpens öppettider

Mån-fre: Kl. 08:00 – 16:00
Lunchstängt: Kl. 12:00 – 13:00

Uppdaterad: 27 oktober 2025
Dela:

Kontakta oss

Du kan alltid kontakta oss med dina frågor

Kontakta oss
En ung kvinna sitter i en fåtölj och läser en talbok.

    Prenumerera på vårt nyhetsbrev

    Håll dig uppdaterad om vad som händer på MTM och inom tillgänglig läsning i Sverige och i världen.