Taltidningshjälpen
MTM:s supporttjänst Taltidningshjälpen ger stöd till prenumeranter. De är även tidningens kontakt vid prenumerationsärenden kopplade till taltidningen.
Support och stöd
Taltidningshjälpen ger support kring följande ärenden:
- Internetproblem – kontrollerar uppkoppling mot taltidningsservern
- Tidningsproblem – ger besked om taltidningen finns tillgänglig
- Handhavandeproblem – frågor om hur utrustningen och systemet fungerar
- Hårdvaruproblem – hjälper till med felsökning på spelare och router
- Förbättringsförslag – exempelvis uttalsförbättringar till talsyntesen och funktioner i spelaren
- Prenumerationsärenden – som gäller byte mellan taltidningens olika alternativ: korttidning, fullängdstidning, profiltidning och editioner.
Taltidningshjälpen hanterar inte allmänna prenumerationsfrågor exempelvis fakturor, period eller kostnader.
Dessa frågor hänvisas till er egen kundtjänst.
Prenumerationshantering – taltidningen
Behov och mottagarutrustning
Vid prenumerationens start får prenumeranten en introduktion till taltidningen. Vid behov får prenumeranten låna mottagarutrustning. Då ser ta Taltidningshjälpen till att en erfaren instruktör åker hem till prenumeranten för kostnadsfri installation och utbildning. Prenumeranten kan ringa Taltidningshjälpen för stöd under hela taltidningsprenumerationen.
Mottagarutrustning för taltidningen
Kontakta Taltidningshjälpen
Telefon: 020-311 211
Epost: taltidningshjalpen@polarprint.se
Taltidningshjälpens öppettider
Mån-fre: Kl. 08:00 – 16:00
Lunchstängt: Kl. 12:00 – 13:00
Rekommenderad läsning
Prenumerationsprocessen
20 maj 2024
Stöd i dagligt arbete
20 maj 2024
Här har vi samlat information som är bra för det dagliga arbetet i kundtjänsten. Ladda gärna ner vår informationsbroschyr.
Prenumerantärenden
20 maj 2024
Här samlas de ärenden som kundtjänstmedarbetare behöver vidarebefordra till MTM eller Taltidningshjälpen. Klicka på det du vill göra för att komma till ett formulär.