Den här sidan riktar sig till dig som arbetar med kundtjänstärenden eller med marknadsföring på en dagstidning. Här kan du få tips, råd och inspiration på hur er dagstidning kan göra taltidningen framgångsrik. Arbetar du inte på en dagstidning? Då kan du läsa mer om taltidningar på mtm.se/taltidningar.

  • Webbinarium för kundtjänst – grundkurs i sommar

    Har ni nya medarbetare i sommar som ännu inte har koll på taltidningar? Lugn, vi håller webbinarier med grundkursen i både juni och juli. På en halvtimme hinner de lära sig allt de behöver veta om taltidningar.
  • Paket med banners och annonser till er

    Tidningsläsaren Akila är MTM:s nya app. Med bilder, anpassningsbar och uppläst text passar nu taltidningen bättre för personer med till exempel dyslexi. Vi har plockat fram ett paket för att ni enkelt och smidigt ska kunna marknadsföra er taltidning i Akila.
  • Prins Carl Philip fick prova taltidningar

    Prins Carl Philip arbetar aktivt för att öka kunskap och sprida kännedom om dyslexi. Som ett led i detta besökte prinsen MTM där han bland annat fick lära sig mer om hur man kan läsa sin dagstidning som taltidning.
  • Taltidningshjälpen informerar om extra tjänster

    Att få en taltidningsspelare är nytt för de allra flesta. För att alla ska få en så bra start som möjligt ringer nu Taltidningshjälpen upp alla nya prenumeranter och informerar om de tjänster man får som bonus.
  • Många nöjda med sin taltidning

    Lokalnyheterna är det som lockar mest i tidningen medan börssidorna och sportens resultattabeller är minst intressanta. Det visar Myndigheten för tillgängliga mediers nya läsarundersökning där 400 taltidningsläsare har fått svara på frågor om sina läsvanor och läsupplevelse av taltidningen.