Vänner i bokform

Vänner kan man träffa på de mest oväntade ställen. Här har vi samlat böcker om vänskap och allt vad det innebär. Det är roligt, varmt och finstämt. Men vänskap är inte alltid lätt – det finns böcker om det också.

  • Bilden visar omslaget till boken Spåren i snön av Ann Gomér och Carina Ståhlberg.

    SPÅREN I SNÖN av Ann Gomér och Carina Ståhlberg

    Jolly, Maria, Roger och Björn är grannar på Bofinken. Idag är Jolly nervös på morgonen. Hon ska nämligen på dejt! Men när hon hittar en hundralapp utanför ytterdörren får hon annat att tänka på. Någon måste ha tappat den. Vems kan den vara?
    SPÅREN I SNÖN av Ann Gomér och Carina Ståhlberg
  • Bokomslag

    VÄNNER OCH FACEBOOK av Åsa Storck

    Det är kvällen innan Simon ska börja på skolan Norrängen, där han ska gå en kurs om datorer och internet. Simon är nervös. Det är nästan så att han ångrar sig, för det är så mycket han är rädd för.
    VÄNNER OCH FACEBOOK av Åsa Storck
  • Bokomslag

    VÄNSKAP MELLAN SILL & FALAFEL av Julia Strömblad

    Lena jobbar i köket på en förskola. Att laga mat är både hennes hobby och hennes yrke, och hon älskar sitt jobb. Men det är något som saknas i hennes liv – romantik. Hon känner sig ensam och vill träffa någon att dela sitt liv och sin mat med. Magnus, som alltid hälsar så glatt när han lämnar sin son på dagis, ser trevlig ut.
    VÄNSKAP MELLAN SILL & FALAFEL av Julia Strömblad
  • Bokomslag

    EN OVÄNTAD VÄNSKAP av Philippe Pozzo di Borgo

    Den framgångsrika företagsledaren Philippe bor i Paris. En dag råkar han ut för en olycka, blir förlamad och måste ha hjälp för att klara sig.
    EN OVÄNTAD VÄNSKAP av Philippe Pozzo di Borgo
  • Bokomslag

    NYA VÄNNER av Maria Burman

    Två kvinnor – en svenska och en från ett arabiskt land träffas i en märklig situation när den äldre faller och får hjälp till sjukhuset. Det är ett fint och varmt möte som leder till vänskap.
    NYA VÄNNER av Maria Burman
  • Bokomslag

    KÄRLEK STAVAS KÖTTBULLE av Hanna Tolander

    Amanda vill köpa en valp. Inte vilken valp som helst, den måste vara söt och se gullig ut på bild. Men istället dyker gatuhunden Yang upp i hennes liv.
    KÄRLEK STAVAS KÖTTBULLE av Hanna Tolander
  • Bokomslag

    JAG ÄR ETT LITET LIV av Mårten Melin

    Finstämda, vardagsnära och enkla dikter. Många är ganska korta, men rymmer ändå mycket känslor. Det handlar ofta om vänskap; både mellan människor och mellan människor och djur.
    JAG ÄR ETT LITET LIV av Mårten Melin
Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)