Bilden visar omslagsbilder på böckerna Vad är problemet med klimatet, nivå 1 och 2 av Bangt Fredrikson.

VAD ÄR PROBLEMET MED KLIMATET? NIVÅ 1 OCH NIVÅ 3 av Bengt Fredrikson

Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera.

I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar.

Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet
av att skriva så att alla ska förstå. Boken ges ut på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.

LL-förlaget, nivå 1 – Lättast och nivå 3 - Lätt

Boken i bokhandeln. Nivå 1 (öppnas i nytt fönster)
Boken i bokhandeln. Nivå 3 (öppnas i nytt fönster)
Provläs boken, nivå 1 (öppnas i nytt fönster)
Provläs boken, nivå 3 (öppnas i nytt fönster)

Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)