Bilden visar omslaget till boken Svanen av JOel Berglund.

SVANEN av Joel Berglund

Ella är arbetslös och ganska uppgiven. På väg till en jobbintervju ser hon en skadad svan under en bänk. Ella vill hjälpa svanen, men den är aggressiv och Ella förstår att hon inte klarar det ensam. Hon knackar på hos en granne, Hamid, som visar sig också vara arbetslös.

Tillsammans försöker de hjälpa svanen, men inser att de behöver ringa en viltvårdare. När han anländer blir domen hård: svanen är allvarligt skadad och måste avlivas. Ella blir förtvivlad och känner att hon återigen har misslyckats. Men mot alla odds lyckas svanen lyfta till slut, och Ella och Hamid har hittat varandra. Svanen är en berättelse om att inte ge upp hoppet, om att fortsätta kämpa. Det handlar också om att våga be om hjälp, och inse att allt känns lättare om man har någon att prata med. Boken är rikligt illustrerad av Marie Herzog, vars finstämda bilder ger berättelsen en extra dimension.

Vilja förlag, nivå Large

Boken i bokhandeln (öppnas i nytt fönster)
Provläs boken (öppnas i nytt fönster)

Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)