Må bra med böcker
Om vi äter hälsosamt och gott, sköter om oss till kropp och själ och rör på oss så mår vi bättre. Här är tips på böcker som kan hjälpa till!
-
TVÄTTA HÄNDERNA OCH HELA KROPPEN av Ylva Killander
En praktisk faktabok om hur man håller sig ren och fräsch. Visst vet de flesta hur man tvättar sig, men ibland kan det vara bra med en påminnelse. Då är den här boken perfekt.
TVÄTTA HÄNDERNA OCH HELA KROPPEN av Ylva Killander -
VÄGEN TILL VASALOPPET av Mattias Klefbeck
Vill du veta mer om Vasaloppet och hur det är att åka så långt på skidor? Vi får följa Elin när hon tränar inför tävlingen och under själva loppet.
VÄGEN TILL VASALOPPET av Mattias Klefbeck -
VAR INTE RÄDD av Britt Engdal
Ulla har drabbats av blodcancer. Hon känner sig rädd och utlämnad och makens kärlek och omsorg blir viktigare än någonsin för henne.
VAR INTE RÄDD av Britt Engdal -
VÅGA VEGO av Karin Sundgren, Ylva Sundgren
En superfin kokbok med enkla recept på helt vegetariska maträtter. Moderna recept och fina bilder gör att det vattnas i munnen!
VÅGA VEGO av Karin Sundgren, Ylva Sundgren -
FAKTA OM FOTBOLLS-VM av Tomas Dömstedt
För er som inte kan få nog av fotboll rekommenderas den här boken! Här berättas historien från VM i Uruguay 1930 fram till världsmästerskapen i Ryssland.
FAKTA OM FOTBOLLS-VM av Tomas Dömstedt