Kärlek och romantik

Lycka eller tragik – kärleken lämnar inte någon oberörd! Och böcker om kärlek är ständigt populära. Här tipsar vi om några härliga, lättlästa kärleksromaner.

  • Bilden visar omslaget till boken Moa & Miranda - låt bli min tjej.

    MOA OCH MIRANDRA - LÅT BLI MIN TJEJ av Monica Byekwaso

    Låt bli min tjej! är andra boken om Moa och Miranda. Den handlar om svartsjuka och om att vara olika, men ändå älska varandra. Moa och Miranda är grannar på ett gruppboende. De är inte bara grannar, de är kära i varandra också.
    MOA OCH MIRANDRA - LÅT BLI MIN TJEJ av Monica Byekwaso
  • Bilden visar omslaget till boken Den blå kappan.

    DEN BLÅ KAPPAN av Maria Frensborg

    Sara känner sig ensam och längtar efter någon att dela vardagen med. Någon att älska. En kylig höstdag när hon är på promenad går hon in i en second hand-butik för att värma sig. Där hittar hon en vacker gammal blå kappa. Sara kan inte låta bli att köpa den, och tar på sig den direkt för att slippa frysa. Så sticker hon ner handen i fickan, och där ligger något ...
    DEN BLÅ KAPPAN av Maria Frensborg
  • Bokomslag

    HJÄRTAT – 13 KORTA BERÄTTELSER OM DET FINA OCH SVÅRA MED KÄRLEK av Emma Frey – Skøtt

    Hjärtat är en lättläst bok om stora och svåra känslor. De superkorta kärlekshistorierna äger rum i allt från en träningslokal för kampsport till en fullsatt buss.
    HJÄRTAT – 13 KORTA BERÄTTELSER OM DET FINA OCH SVÅRA MED KÄRLEK av Emma Frey – Skøtt
  • Bokomslag

    BLOMMOR TILL DIG av Sofia Bergvall

    Blommor till dig är den andra boken om Eva och hennes blomsteraffär. Till affären kommer ofta David, en väldigt trevlig man, som köper rosor till sin hustru. Eva beundrar hans generositet och blir förälskad i honom trots att han köper blommor till sin fru.
    BLOMMOR TILL DIG av Sofia Bergvall
  • Bokomslag

    ÄNTLIGEN IHOP av Thea Blixt

    Äntligen ihop handlar om längtan efter att bo tillsammans med den man är kär i, men också om svårigheten att anpassa sig efter någon annan när man är van vid att bo själv.
    ÄNTLIGEN IHOP av Thea Blixt
  • Bokomslag

    KAFÉ LÖFTET av Cecilia Davidsson

    Ninni är nyinflyttad i Stockholm och ganska ensam. Hon går till jobbet varje dag och hem igen. Ninni saknar kärlek i sitt liv men hur ska hon träffa någon?
    KAFÉ LÖFTET av Cecilia Davidsson
  • Bokomslag

    KAMELIADAMEN av Alexandre Dumas,

    Kärlek och tragik i riktig klassiker! Marguerite lever i 1800-talets Paris, hon är älskarinna åt en lång rad rika män och kallas Kameliadamen.
    KAMELIADAMEN av Alexandre Dumas,
Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)