För unga vuxna

Starka känslor, stora intressen och fokus på samhället idag. Det de här böckerna har gemensamt är att de handlar om unga människor – och att de är riktigt bra!

  • Bokomslag

    NÄR ALLT FÖRÄNDRAS av Emma Frey- Skøtt

    Leni tycker livet är bra. Hon har sin allra bästa kompis Moa och är tillsammans med den snygge och omtänksamme David. Men David har betett sig lite märkligt på senare tid. Och när Leni letar upp honom i skolans replokal går allt det perfekta sönder.
    NÄR ALLT FÖRÄNDRAS av Emma Frey- Skøtt
  • Bokomslag

    VEM BRYR SIG? av Camilla Jönsson

    En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker han snabbt att något inte står rätt till.
    VEM BRYR SIG? av Camilla Jönsson
  • Bokomslag

    TJUGAN av Mårten Melin

    Berättarjaget i Tjugan ger en tjuga till kvinnan som tigger på gatan. Men när resten av pengarna blir stulna av en ficktjuv står berättarjaget utan pengar till julklappar. Nu blir det problematiskt. Ska hen kräva tillbaka tjugan av tiggerskan? Eller går saker och ting att lösa på annat sätt?
    TJUGAN av Mårten Melin
  • Bild på bokomslag

    DEMONEN av Mats Johansson

    Anna älskar bilar och längtar efter spänning i tillvaron. Enligt en lokal vandringssägen finns det en demon som visar sig på natten och utmanar ungdomar på bilrejsing.
    DEMONEN av Mats Johansson
  • Bild på bokomslag

    NÄR HUNDARNA KOMMER av Jessica Schiefauer

    Ester och Isak möts på en fest och blir genast förälskade. De har bara ögon för varandra och Isak märker inte hur dåligt hans lillebror Anton mår.
    NÄR HUNDARNA KOMMER av Jessica Schiefauer
  • Bokomslag

    BRÄDAN av Maria Frensborg

    Jens åker skateboard och har lärt känna Maria i rampen. Nu är det två veckor sedan de sågs och Jens längtar efter Maria. Han tänker på henne varje dag.
    BRÄDAN av Maria Frensborg
  • Bild på bokomslag

    TJOCKARE ÄN VATTEN av Anne Cassidy

    George och Lennie är kusiner. De har ont om pengar och reser längs Englands sydkust för att hitta jobb.
    TJOCKARE ÄN VATTEN av Anne Cassidy
Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)