Kärlek och romantik

Lycka eller tragik – kärleken lämnar inte någon oberörd! Och böcker om kärlek är ständigt populära. Här tipsar vi om några härliga, lättlästa kärleksromaner.

  • Bokomslag

    KAFÉ LÖFTET av Cecilia Davidsson

    Ninni är nyinflyttad i Stockholm och ganska ensam. Hon går till jobbet varje dag och hem igen. Ninni saknar kärlek i sitt liv men hur ska hon träffa någon?
    KAFÉ LÖFTET av Cecilia Davidsson
  • Bokomslag

    DEN STORE GATSBY av F. Scott Fitzgerald

    Nick flyttar 1922 till en flott New York-förort. Där umgås han med sin kusin Daisy och hennes man Tom, och går på fantastiska fester som hålls av den gåtfulle Jay Gatsby.
    DEN STORE GATSBY av F. Scott Fitzgerald
  • Bokomslag

    JAG SÖKER: KÄRLEK av Jerker Jansson

    Jerker Jansson har varit gift i tjugo år när hans fru vill skiljas. Han bestämmer sig för att försöka hitta kärleken på nytt. Denna gång via internet.
    JAG SÖKER: KÄRLEK av Jerker Jansson
  • Bokomslag

    AMIR OCH JAG – ETT ÅR TILLSAMMANS av Annelie Drewsen

    Amir och Ella är kära. På nyårsafton kysser de varandra för första gången och i februari friar Amir.
    AMIR OCH JAG – ETT ÅR TILLSAMMANS av Annelie Drewsen
  • Bokomslag

    KAMELIADAMEN av Alexandre Dumas,

    Kärlek och tragik i riktig klassiker! Marguerite lever i 1800-talets Paris, hon är älskarinna åt en lång rad rika män och kallas Kameliadamen.
    KAMELIADAMEN av Alexandre Dumas,
Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)