Bild på bokomslag

TJOCKARE ÄN VATTEN av Anne Cassidy

George och Lennie är kusiner. De har ont om pengar och reser längs Englands sydkust för att hitta jobb.

George är 19 år, men tar hand om sin äldre kusin. Lennie är jättestor och snäll, men lyckas alltid hamna i trubbel. George måste kämpa hårt för att skydda honom. Men hur långt är han villig att gå för att göra det? Tjockare än vatten är en modern variant av John Steinbecks klassiker Möss och människor.

Argasso, serien Läsvänligt.
Boken i bokhandeln (öppnas i nytt fönster)

Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)